Mijn geweldige eerste weekend Ierland! - Reisverslag uit Ardmore, Ierland van Céline Hoekstra - WaarBenJij.nu Mijn geweldige eerste weekend Ierland! - Reisverslag uit Ardmore, Ierland van Céline Hoekstra - WaarBenJij.nu

Mijn geweldige eerste weekend Ierland!

Blijf op de hoogte en volg Céline

24 Augustus 2014 | Ierland, Ardmore

So, let's see.. even een aantal dagen terug denken inmiddels.

Woensdag avond leerde ik Linda kennen, en vertelde me dat ze het weekend op een tour gingen met 3 andere stagiares. In eerste instantie wist ik het niet zo goed, maar wat ben ik blij dat ik uiteindelijk toch mee ben gegaan! Was het ijs gelijk gebroken. Direct over in taal.

De jongen die reed moest werken tot 6, en stond om 7uur voor ons huisje met de auto om te vertrekken. Ik had werkelijk waar geen idee wat we gingen doen of waar we heen gingen.

Na 4 uren prachtige natuur te bekijken vanuit de auto en de mensen wat te leren kennen, kwamen we dan ook aan in het eerste hostel. Het was €23,- pp maar incl. ontbijt dus prima te doen. Beetje jammer dat toen we in bed kwamen te liggen, het net een blok beton was, of terwijl; geen oog dicht gedaan! Maar deze avond heb ik wel mijn eerste bezoek aan een Irish pub gehad, zo doende ook ierse biertjes gedronken natuurlijk, dezen waren home made en prima te doen! Toen we richting huis liepen was er zo'n prachtige sterrenhemel, dat Phillipe en ik maar besloten op het parkeerterrein te gaan liggen en voor 2uren sterren te kijken, wauw!

Zaterdag ging de wekker alweer om half 8, douchen, aankleden, snel wat eten en weer verder op reis. Zo zijn we gereden naar prachtige bekende cliffen, (don't know the name anymore) .. Tot half 12 rond gelopen, van het uitzicht genieten, het prachtige weer en uiteraard de prachtige natuur van Ierland. Half 12 was het tijd om weer naar de auto te lopen en 10 min verderop te gaan rijden voor een boottocht om de cliffen van de 'onderkant' te zien, wat mooi zeg, allemachtig.

Na de boottocht weer verder in de auto natuurlijk, weer prachtige uitzichten en overal groen en natuur, rondje door Gallway gereden en zo door naar het volgende hostel. Beetje verkeerde boeking geweest, lag een dik half uur buiten Gallway en bleek een vissershostel te zijn. Ach, beetje rust om ons heen is ook wel goed toch?

Paar pits heineken gedronken in de pub verder op, geslapen in een heerlijk bed!! en de volgende ochtend ging weer de wekker om 8uur.

Het leuke idee om het national park te bezoeken en te wandelen, viel een beetje tegen. We kwamen aan en hadden al bedacht dat we de grote route gingen doen, totale wandeling van +/- 5 km, wat natuurlijk meevalt, maar waarvan 3,7km de berg opwaarts was, wat een klim zeg! Regenen om het leven, en daar waren we natuurlijk niet op gekleed, een wind daar zeg je u tegen en uitzicht wat bedorven werd door het weer. Maar ondanks dat, super gezellig gehad & toch de hele klim afgemaakt!

Dat was dan het weekendje prachtige natuur en mensen leren kennen, om 3uur vertrokken en kwamen half 10 thuis aan. Gauw fatsoenlijke kleren aan doen, en naar de afscheidsborrel van 1 van de franse meiden. Uiteraard op tijd naar bed, het weekend kostte al de nodige energie, en de volgende dag stond me eerste werkdag op me te wachten.

Guys, thank you for the awesome weekend! It was great.

  • 27 Augustus 2014 - 13:09

    Anny Koldijk:

    Ja, Celine, je hebt al weer heel wat gezien hè? Petje af meis, en hou je taai , good luck!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Céline

Welkom op mijn weblog! Dit keer is het een weblog om jullie op de hoogte te houden van mijn stage in Ierland. Liefs, Celine

Actief sinds 18 Aug. 2014
Verslag gelezen: 231
Totaal aantal bezoekers 4632

Voorgaande reizen:

20 Augustus 2014 - 18 Januari 2015

Mijn eerste buitenlandse stage

Landen bezocht: